Friday 2 January 2015

Hangatkan Hubungan Suami Isteri

Assalamualaikum..

Topik kali ni nak share pasal hubungan suami isteri.Mesti ramai yang menginginkan hubungan tetap intim seperti mula-mula kawen dulu kan?Tak payah nak malu-malu.Hal keintiman ni jangan di pandang ringan.
Terutamanya kite kaum isteri nih.Kalau tak betul-betul jaga,silap2 incik somi tu mencari yang kat 'luar'.Nauzubillah.

Ramai wanita berasa susah hati apabila mengalami bahagian intim sudah 'longgar' dan tidak sehangat dulu lagi.Masalah ini biasanya terjadi pada wanita yang sudah melahirkan anak.Permasalahan ini bukanlah sesuatu yang asing dalam kehidupan wanita yang telah berumahtangga dan melahirkan cahaya mata. Ia sebenarnya menjadi longgar akibat perubahan hormon selepas kaum wanita melahirkan zuriat.

Ketika wanita hamil, saiz pelvik akan ikut sama membesar bagi menyokong proses kelahiran bayi. Proses tersebut akan mengakibatkan perubahan pada bahagian lantai pelvik dan seterusnya bahagian vagina wanita. Selepas itu, proses melahirkan anak melalui pintu rahim juga menyumbang kepada perubahan tersebut. Semasa melahirkan anak, dinding vagina dan otot yang menyokongnya akan diregangkan. Apatah lagi jika anda sudah banyak kali melahirkan.kelahiran bayi yang berulangkali ini mengembangkan salur vagina dan mengekalkannya kepada ruang sebenar. Sudah tentulah menyebabkan bahagian sulit  tidak lagi sesempit dan seketat dahulu.
Setiap wanita perlu melakukan sesuatu untuk merapatkan kembali otot vagina. Kaum isteri perlu memfokuskan kepada penjagaan pemakanan dan mengawal emosi kerana semuanya adalah aspek penting untuk merapatkan keintiman.

Satu cara yang di syorkan untuk merapatkan kembali otot vagina adalah dengan melakukan senaman kagel.

Cara Melakukan Senaman Kagel

Langkah pertama adalah dengan mengenalpasti otot pelvis tersebut. Kemudian, kemutkan otot tersebut seperti anda menahan kencing. Tetapi janganlah lakukan semasa anda terasa mahu kencing, sebaliknya lakukan semasa pundi kencing anda kosong. Hal ini kerana menahan kencing boleh mengakibatkan penyakit lain pula yang timbul.

Cara kemutan ini boleh dilakukan dengan cara berdiri, duduk atau berbaring. Apabila anda sudah berada dalam keadaan selesa, tahan kemutan selama lapan ke sepuluh saat dan lepaskan dengan perlahan-lahan. Ulangi langkah ini sehingga empat ke lima kali. Seeloknya lakukan secara berkala sabanyak tiga kali sehari dan lakukannya sekerap yang mungkin.

Senaman yang mudah lagi ringkas ini boleh dilakukan di mana-mana sahaja. Ketika anda sedang menonton televisyen, sedang duduk di pejabat, mahupun ketika memandu.Begitu mudah dan tiada alasan untuk tidak melakukannya.

Bagaimana Shaklee Boleh Membantu?

Cara lain yang boleh membantu untuk merapatkan dan menghangatkan kembali keintiman suami isteri adalah dengan mengamalkan pengambilan supliment.

Untuk menyemarakkan lagi hubungan suami isteri,saya mengesyorkan Vitamin E (Vitamin Cinta) dan Alfalfa Complex.(Kacip Fatimah Moden)

Peranan vitamin E Shaklee kepada suami adalah:-
  • Memberikan lebih tenaga untuk tempoh yang lebih panjang.
  • Tahap ereksi yang lebih lama.
  • Suami akan lebih cepat untuk teransang.
  • Proses orgasme lebih kerap dan suami lebih puas.
Peranan Vitamin E kepada isteri adalah:-
  • Memberikan lebih tenaga untuk tempoh yang lebih panjang.
  • Merapatkan dan mengetatkan kembali bahagian intim.
  • Tahap ereksi isteri juga lebih lama.
  • Isteri juga lebih mudah untuk teransang.
  • Memberikan kestabilan kepada hubungan suami dan isteri memandangkan ibu yang menyusu mempunyai hormon menyusu yang tinggia (kandungan prolaktin).
Untuk isteri, disarankan  mengambil sekali dengan Alfalfa kerana ianya berfungsi :-
  • Membantu mengatasi masalah pelincir atau bahagian sulit kering ketika bersama suami.
  • Membantu mengatasi masalah keputihan.
  

Nasihat saya,jika anda rasa hubungan intim anda semakin hambar,silalah lakukan sesuatu untuk menghangatkan kembali yer.
Seandainya anda berminat untuk mendapatkan produk-produk SHAKLEE,boleh dapatkan dengan saya. 

SMS/CALL/WA : 01114307287
facebook : Atie Ali
Email: meluraduka154@gmail.com

COD area Shah Alam dan Pos Seluruh Malaysia

Sharing is Caring..
 

No comments:

Post a Comment